Monday, September 11, 2017

Love at first sight :)

Szerelem első látásra - szokták mondani.
Ilyen volt nekem ez a kis veréb.


Az úgy kezdődött :o), hogy felfedeztem az orosz keresztszemes hímzés csodálatos világát az Instagramon...
FB-segítséggel útbaigazítódtam és a Foltvarázsban sikerült megszereznem. Meg kellett várjam, mire megjelenik augusztus végén az új Riolis katalógus.
Meglepiként kaptam egy kis készletet is, majd kihímzem Mózi unokaöcsi 1. szülinapjára:


Hááát...úgy látszik, elfelejtettem a korábbi tapasztalataim a pamut hímzővel :o)
Sokkal nehezebb vele bánni! Mintha kötőfonallal hímeznék, annál is inkább, hogy van, ahol 3 szállal kell hímezni. Valahogy teljesen fordítva kell gondolkodni hímzés közben, mert ez fél keresztöltésnek hívatik, ami szerintem a gobelin öltésnek felel meg. A fonal bolyhosodik, befűzni nem könnyű, fejteni ne akard!, így elrontani sem üdvös! :o) DE! NEM BÁNOM, EZ A BÁJOS MINTA MEGÉRI! Kihívásnak fogom fel és abban szeretem a kihívásokat, amit szeretek csinálni.
Egy verébmellényke már kész:


Tudom, most épp a Halloween-eseket kéne hímezni, nem a január-februárban esedékes hulló-hóban-verébkét, de már azok is fejben vannak! :o)
Minta már megvan, még Jucust kell megkeressem hímzővászon ügyében.Majd azt is mutatom!

IMÁDOM, HOGY ÚJRA TÖKÉLETESEN MŰKÖDIK A KEZEM, HOGY MEGÉRTE A MŰTÉT!

Szép szeptembert, nekem ez a kedvenc időszakom!

5 comments:

Vera said...

Nagyon aranyos a madárkád...Emlékszem a másik hímzésedre is, mikor ugyanezek a problémák merültek fel... Majd kárpótol, ha elkészül,hogy milyen szép kis madarad lesz.

Zsuzsi said...

Szia! Én a pitypangos Riolis készletet varrom éppen ugyanilyen anyagra és egyszerűen imádom! De be kell valljam, hogy az előírt két szál helyett csak egyet használok, mert nagyon egyenetlennek találtam dupla szállal én nekem úgy is tetszik, hogy a szemek nem fedik teljesen az egyébként különösen szép és jó minőségű anyagot. Elismerésem, hogy bevállaltad még a három szálat is. Gyönyörű a minta és a hímzés is- alig várom, hogy láthassam készen!

Tüzes Beáta said...

Először az utolsó gondolatodhoz: Igen, nagyon jó, hogy újra működik a kezed!!!!
Én is vettem Riolis képet és meglepett a készletben található bolyhos fonál, de nekem tetszik! Az más kérdés, hogy nehéz vele dolgozni, mint írod. Nem csodálom a szerelem első látásra érzésedet, ez a minta nagyon aranyos!

Edit said...

Nagyon aranyos ez a kis minta, biztos meg tudsz birkózni vele. Kíváncsi vagyok a végeredményre!

Palkó said...

Nagyon örülök, hogy sikerült a műtét, és a gyógyuláson is túl vagy!
További jó hímezgetést!
Aranyos lesz a verébke :)