Thursday, June 15, 2017

Kertes :o)

Júniusban szinte minden nap van valami meglepi a kertben és csak hosszan tudok az imádott kertemről írni, bocsi! :o)

Tegnap a dobozkányi málnának örülhettem, ez volt az idei első szedés:


A ribizlit mind leszüreteltük, Mami isteni lekvárt főzött belőle, 4 kg-nak örülhettünk idén az egyetlen bokrocskánkról.


A ribizlis üvegekre is szeretnék kis hímzést, mintát már találtam :o)
A tárkony, menta, citromfű burjánzik...lassan írtani kell. Azzal is kéne kezdeni valamit...citromfű- vagy mentaszörp?...
Az epernek a végét eszegetjük: nagyon apró, de nagyon isteni édes a vége! A szedrünk levirágzott, rengeteg lesz rajta!
Ha már bogyósok :o) : 1 sor borsónk volt, leszedtük, megettük :o) A helyére céklát szórt Párocska.

A fiatal kis cseresznyefánk is kb. 5 kg-nyi gyümivel örvendeztett meg bennünket...mind megettük :o) Germersdorfi fincsi ropogós.
Érdekes: sok potyogott le félig éretten: mintha nem tudta volna kinevelni a fa...talán a víz volt kevés?


Szilva sok lesz, szép az őszibarack és a sárgabarack fa is és a körtén is lesz bőven:


Az első bimbó is megjelent a dáliámon, igyekszünk minél több vízzel kényeztetni (meg az egész kertet is).
Az a szerencsénk, hogy van a kert végében egy kis patak aknával és szivattyúval sok vízhez tudunk jutni. Az áramot mi vezettettük be hozzá.


Lesz egy díszvendége is az idei dália-kertemnek, ha nyílik majd mutatom!

Azon a paradicsomon, amit "készen vettünk", már van paradicsom. Idén szilva alakút vettünk:


Amelyiket meg Anyu palántái közül ültettünk, azokon is van már virág.
A paprikából sokat ellopott a lótetű, hiába kényeztettem Alvarinnal. Vagy tücsök volt? Nem is tudom, kit gyanúsítsak! De azért alakul, mint Párom Anyukája mondta: "Csak locsolni, kapálni, locsolni, kapálni kell és nőni fog!"
Amit még eltüntetett valami, az a zöldbab...a két sorból csak 1-2 tő kelt ki...majd vetek utána.

A fokhagyma és a cékla megbízhatóan mindig szép és a kapor! Még virágcsokorba is el tudnám képzelni. Kéne sütni egy kapros túróst...vagy kaporszószt főtt husival...hmmm, nyámi!

Próbaképpen ültettünk idén 1-1 tő sárga- és görögdinnyét, szépen gyarapodnak, hagytunk nekik helyet futni.
A padlizsán már virágzik, az én cukkinim most kelt ki, ez is egy tegnapi meglepi:


Én is szeretem a petrezselymes krumplit, így vetettem fodros levelűt is meg simát is. Mindkettőt meglopkodták a hangyák a szódabikarbóna meg a fahéj ellenére is, de azért pár tő maradt és pótoltam a sorát is.

Éssss a levendulám:


Lacóm érdeme, mert ő ültette ide és ő metszette...ma ollózok majd belőle! :o)

A fűszeresben? Láttatok már borsikafüvet virágozni? Én még nem :


Idén a bordó bazsalikom valahogy nem maradt meg. Kettő is elpusztult. Amit Csurgóról hoztunk, él:


Képtelen vagyok minden szépségről írni, most ennyi jutott az eszembe...a szőlő, a mutáns liliomom, jajj még a bordó lilim! :o)


Meg Mamuszkám sírján a piros! :


További szép nyarat!

4 comments:

MrsYarnart said...

nem tudtam, hogy baj történt Mamuszkával :( beteg volt vagy csak idős?
nagyon gusztusosak a gyümölcsök, nekünk sajnos, nincs málnánk, ezt a földet a kertünkben nem szereti,de a gyerekkoromat juttatja eszembe. akkor a kertünk végében rengeteg volt :)
és hogy válaszoljak a kérdésedre: nekem mindig van borsikafüvem, szeretem az erdélyi konyhát, ott csombornak hívják, gyakran használják. én imádom!

Vera said...

Nagyon jó beszámoló...már akkor olvastam...nekem is nyögős az írás mostanában,és szét szórt is vagyok... nem csoda...
Látszik hogy szép gondozott kert...Bizonyára nagy nagy boldogság Carlosnak , ha mentek...
Nekünk egy szem málnánk sincs sajnos... a két sátor közt volt hosszan, de mikor fóliáztunk mindig útban volt, igy Apa kiirtotta nagy bánatomra, mert csak azt a málnát szeretem amit én szedek le és ehetem meg frissen.
Mályvád is gyönyörű és azok a színek...

Sajnálom én is Mamuszkát...annak idején ő vezetett a blogodhoz...

Andulka said...

Köszi a virtuális sétát a kertecskétekben!

Tüzes Beáta said...

NAGYON szép a kerted!