Wednesday, May 24, 2017

Könyves-olvasós :o)

Megint túl vagyok egy csomó elolvasott regénylapon, voltak közt jók és kevésbé jók is:

X. 21. pont: egy könyvet, amit a könyvtáros ajánlott - Johan Theorin - A legsötétebb szoba - 3.10.
Ezt a könyvet kaptam a Könyves Vakrandin - innen a könyvtárosi ajánlat és sikerült eltalálni az ízlésem! :o) Krimi, méghozzá svéd. Nekem újdonság, hogy milyen jók a svéd krimik, méltatlanul nem olvastam eddig svéd írótól. Na, majd ez után!

XI. 49. pont: egy életrajzi regény - Jude Morgan - A bánat íze - 3.23.
Fikció a Bronte-nővérek életéről, de szerintem egész jól sikerült.

XII. 34. pont: egy afrikai szerző könyve - Waris Dirie - A sivatag virága - .pdf - 3.27
A szomáliai modellről szól a könyv, hogy micsoda viszontagságok között jutott el oda, hogy a világ 10 vezető topmodellje közé kerüljön.
Megdöbbentő még akkor is, ha már több ilyen témájú könyvet olvastam.

XIII. 48. pont: egy utazás története - Jonas Jonasson - A százéves ember, aki kimászott az ablakon és eltűnt - 3.30
Ezt a könyvet sem olvastam volna el a címe alapján, az biztos! :o) Még egy svéd író. Igazából krimi egy jó adag humorral.

XIV. 44. pont: egy ifjúsági regény: Frances Hodgson Burnett - A padlásszoba kis hercegnője - 4.5.
Ez a regény kimaradt anno. Meglehet, ha "ifjú" koromban olvastam volna, nagyobb hatással lett volna rám. Szinte egy tündérmese: a rossz és a jó elnyeri méltó büntetését ill. jutalmát.

XV. 36. pont: egy könyvet olyan szerzőtől, akivel a tavalyi kihíváson ismerkedtem meg - Fannie Flagg - Isten hozott, Prücsök! - 4.3.
Kis csalás: az idei kihíváson ismerkedtem meg az írónővel, a Sült zöld paradicsomot olvastam tőle. Az jobban megfogott.
Ennek a könyvnek a lényege: "vissza a természethez!"

XVI. 35. pont: egy könyvet, ami 100 oldalnál kevesebb - Markus Zusak – Az üzenet – 4.20. - Nem találtam egyelőre ilyen rövid könyvet, úh. önállósítottam magam :o) Nem olyan jó, mint A könyvtolvaj, de érdekes olvasmány! -

XVII. 30 pont: egy könyvet, amit a borítója miatt vettem le a polcról - Donna Tartt - Az aranypinty - .pdf - 05.07.
És látom, bekerült az idei Aranykönyv szavazás első 50 jelöltje közé.

XVIII. 7. egy könyvet, aminek főszereplőjével a leginkább leülnék beszélgetni – Ram Oren – Gertruda esküje - .pdf – 2017.5.25.
És emellett a könyv mellett lehetetlen elmenni szó nélkül!
Rengeteget olvastam már a háború borzalmairól, viszont kénytelen vagyok ilyenkor mindig arra gondolni, hogy ezek a csodás szépirodalmi művek nem születtek volna meg, ha nem lett/-ek volna háború/k.
Nem ismertem Ram Orent, ezekben a kihívásokban pont ez a jó, hogy új szerzőkre talál az ember!


Gertrúda, a katolikus dajka megígéri, hogy tűzön-vizen át megvédi és Izraelbe menekíti fogadott zsidó fiát. Nem könnyű sem a zsidó fiúnak a háború alatt, sem a katolikus nevelőanyának a háború után.
Csodaszép történet!
És még mennyi ilyen nemes történet lehet, amiről nem hallottunk!
Olvassátok el, megéri!

1 comment:

Andulka said...

Köszi az ajánlókat majd szemezgetek belőle!